27 juli 2006 - Traintrip from hell - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Jasper - WaarBenJij.nu 27 juli 2006 - Traintrip from hell - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Jasper - WaarBenJij.nu

27 juli 2006 - Traintrip from hell

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Thessaloniki - Sofia - Beograd

..............................

Van Sofia naar Beograd

We renden om deze trein te halen en stapten net voor vertrek in. We waren ingestapt in het slaapcompartiment, daar mochten we niet zijn en moesten naar het zitgedeelte. De weg tussen de twee wagons was afgesloten met grote kettingen en er was ook geen plaats tussen de wagons... je keek zo op de rails. De man maakte de ketting los en de deur open. Tot mijn opluchting legde hij een plank neer, maar gammel was het wel!

Het zitgedeelte was verschrikkelijk. Het leek alsof de trein zo vanuit de hel, de aarde was binnengereden. De trein was vol, stamvol. Geen grote wagons, maar coupe's van 6 personen. Vol! Vies! De mensen waren vies, de trein gammel. Werkelijk alles was los, je kon de bedrading overal zien zitten. Het stonk verschrikkelijk, de wc was overgelopen. Voor zover je dat hok een wc kan noemen. De mensen rookten, dronken wodka, schreeuwden. Wij konden alleen maar in het nauwe gangpad, tussen de mensen, zitten op onze tas. Af en toe naar adem happen door een van de ramen.

We hadden twee keer paspoortcontrole, in totaal 5 uur vertraging. Na een van de paspoortcontroles konden we gelukkig zitten op een stoel. De zitting was los, de leuning kapot. Vlekken overal. Het licht defect. Beestjes! We hebben 12 uur in deze trein gezeten, van 13.00 tot 01.00.

Eenmaal in Beograd (Belgrado) moesten we tot 08.30 op de trein wachten. Het station was verlaten, op zwervers en gestrande reizigers na. We slaapten op het station... tussen de zwervers, de kraaien en de duiven.

Esther

Op deze site kun je informatie en foto´s vinden over onze reizen! Tot nu toe (zie in menu linksonder): Interrail 2006 Thailand 2007 Australië 2008 En dit jaar gaat de reis naar: Andalusië & Mexico ! Veel lees en kijkplezier! Jasper & Esther

Actief sinds 22 Juni 2008